mandag 9. april 2012

Påskemaraton i Drammen

Våknet opp til SNØVÆR!!!!!!!!
Det er 2. påskedag, og tiden er inne for påskemaraton i Drammen. I fjor på denne tiden var første gang jeg gjennomførte et halvmaraton, så det var jo nesten obligatorisk å gjenta løpet i år :-) Det som var ekstra morsomt denne gangen, var at i tillegg til den spreke gjengen jeg jobber sammen med (Øystein, Dag og Per) så var min gode venninne Unni med i år.



Planen for turen var å starte rolig, og se om det var noe å hente igjen på det utover i løpet. De første 8-9km løp jeg sammen med Unni, så økte jeg tempoet litt. Unni lå rett bak, og så stort sett ryggen på meg litt lenger fremme. Ved lekepplassen rett ved drikkestasjonen/mål stod Lukas og Mamma og heiet (imponerende at de gadd å komme i dette været.. Tusen takk !) Det var utrolig hyggelig :-)



Været var jo ikke mye og skryte av. På Lierskogen snødde det, mens i Drammen kom det ned som regn. Surt og kaldt med andre ord! Ved ca 16km stivnet jeg til i leggene, men klarte og holde greit tempo. Målet i dag var ikke å perse (selv om tanken selvfølgelig lå bak der og lurte...) rett etter vending, møtte jeg Unni som var i fint driv :-) Ikke lenge etter kom Per! Ved ca 20km var tiden 1:46: et eller annet, så da skjønte jeg at tiden fra i fjor var utenfor rekkevidde, men jeg gav det jeg hadde for å få en best mulig tid. Rett før målgang ble jeg heiet frem av Dag, Mamma og Lukas. Tung i beina da! Tiden på klokka mi ble 1:51:50.

Unni kom like bak meg, og klokket inn på 1:54 og noe...
Veldig bra Unni!!


Mamma hadde tatt med ullteppe, og det må jeg si var deilig!
Fornøyde jenter :-)

Veldig hyggelig med heiagjeng også!

Unni og jeg har hatt mange fine løpeturer sammen, og flere skal det bli! Dette var bare starten på løpevåren ;-)


Morsomt å høre resultatene til gutta. Dag og Per persa- hurra! Per med hele 14 minutter :-) Her er han nesten i mål...

Øystein gjennomførte på en imponerende tid 1:12, og var godt fornøyd med løpet :-) Fantastisk




Her har vi Dag som akkurat har kommet i mål :-)

Godt fornøyd med dagen, og egentlig tiden også. Med tanke på en vinter med relativt mye sykdom og antibiotika, og mindre trening enn jeg ønsket - så får dette være en bra nok start!

Også noen flere bilder...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar