torsdag 15. desember 2011

Testing - testing!

Da var det endelig tid for første prøvetur med ny klokke...

Jeg er faktisk litt usikker på hvordan jeg skal oppsummere, men reelle sammenlkigningsdata fra mølla er følgende:

Klokke: 30:02 - Mølle 30:02
Distanse: 5,64 - Mølle 5,07
Pace: 05'19

Hmm, det jeg ser av data eller pr. km er at klokka ikke er helt stabil når man endrer hastighet. Jeg løp de første 3 km (som klokka viste) på hastighet 10 på mølla - da var tempo henholdsvis; 5'11, 5,10, 5,17 - relativt greit til å være registrering fra en fotsensor? den neste km løp jeg på hastighet 11 på mølla - da viser klokka et tempo på 5'11, og det er da jeg blir usikker... siste km++ løp jeg på hastighet 10 igjen, og da viser klokka tempo 5'36 og 5'40!? Merkelig!!! Min første konklusjon er derfor at den er relativt stabil på å vise tempo hvis man løper jevnt...

Håpet jo det skulle være litt mer stabilt, men det har kanskje med kalibrering å gjøre?

(Gleder meg til å sammenligne GPS-funksjonen med Garmin, men med dette føret så kan det ta sin tid..)

Uansett, det var digg å løpe en halvtime i dag ettter en noe dristig tur til frisøren...! Det første Lukas sa var: "Hva er det du har gjort" - HJELP, tenkte jeg da... Ble jo ikke noe bedre når Linea ikke kjente meg igjen med en gang...

1 kommentar:

  1. Klokka går seg til vett du:) Uansett har du løpt i 30 minutter! Gleder meg til å se sveisen;)

    SvarSlett