søndag 11. september 2011

Halvmaraton i Drammen i dag!

Våknet opp til øs pøs regnevær i dag, og lurte tenkte at det ble en spennende opplevelse å skulle løpe 21km i det været...! Men når klokka nærmet seg tolv lettet det faktisk veldig i Drammen by, til og med duskregnet opphørte! Da starten gikk 12.30 var det faktisk litt sol i siktet.
De første km gikk i radig tempo til meg å være, og beina kjentes fine. Målet i dag var selvsagt å slå den forrige tiden som ble 01:49:53! Etter de første 5km var det drikkestasjon, og denne gangen hadde jeg lovet meg selv å være flink til å drikke ;-)
Tempoet holdt seg bra de første 16km, men da ble det litt tyngre gitt! Kjente jeg måtte jobbe litt ekstra med motivasjonen underveis, og beina var tunge til tider. Godt man har viljestyrke :-)
Hvis ikke så hadde jeg nok valgt å gå den siste km, hahaha. Ikke for det. Ble jo veldig glad da jeg så kjente på bybrua som heiet på meg. Tusen takk til dere kjære venner!! Mamma og Pappa dukket jo opp i løypa både her og der, og det er jo alltid like koselig :-)
De siste km var som sagt tunge, og beina flyttet seg av ren viljestyrke - jeg løp det jeg hadde, så klokka kikket jeg ikke på de siste 1,5km. Da det sto 20km visste jeg jo at det ikke var langt igjen, men det føltes langt - og med den vendingen som var ved rundkjøringen føltes det ekstra tungt...! Jaja, men 1km klarer man jo alltid! Og det gikk jo fint denne gangen også det :-)
Dag hørte jeg også de siste meterne der :-) Det var hyggelig! Har faktisk ikke fått med meg tiden hans enda, så det gleder jeg meg til. Hørte Øystein hadde gjort det kjempebra også, så må få en oppdattering snart :-) Jeg kom i mål på 01:48:33, og da viste klokka mi 21,45km. Vet ikke den offisielle tiden enda, men den er nok ganske lik :-) Godt fonøyd!! 01:48:26 ble det visst på meg...
Da har jeg fått med meg tida til Øystein :-) Klasseseier i NM ble det visst! Gratulerer 01:13:29
Og Dag sin tid ble 01:27:30 - Imponerende!
Her er de snille og gode foreldrene mine som alltid stiller opp! Resultetliste: http://www.emit.biz/races/2011.09.11/Drammensmaraton/index.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar