søndag 25. september 2011

Halvmaraton Oslo

Da var to spente jenter klare til en Oslotur :-)

Luksus å ha sjåfør og heiagjeng med innover - tusen takk Mamma og Pappa!

Setter veldig pris på at dere stiller opp :-)

Ekstra moro er det jo etterpå også når man kan få noen billedlige glimt fra dagen!


 


Vi var spente på parkeringsmulighetene i byen denne dagen , men det var ingen problem! AkerBrygge hadde flust med plasser ;-) Vi beveget oss til startområdet på Festningen og håpet på å få med oss målgangen til Dag, men der var det lettere kaos!! Moro å høre at det gikks så bra - imponerende å komme i mål på 3:08:36 med den sesongen han har hatt bak seg. Det er bare helt rått!!











Unni og jeg startet i pulje 5
Løpet startet i fint driv for oss begge, men jeg så jo fort at jeg gikk litt hardt ut. Førtse km ble unnagjort på 4:40, så skjønte jo raskt at jeg måtte prøve å roen litt. Merkelig opplevelse å løpe med så mange. Følelsen av å løpe forbi mange i starten var utrolig god, samtidig som det var litt frustrerende å "danse" seg gjennom mengden av mennesker... Frem til 14km var jeg veldig i rute til en god tid også!
 
     
Her er vi rett etter start











Etter nesten 10km er vi ved AkerBrygge :-)

Jeg var nok en tanke optimistisk før start i dag, men jeg hadde jo Drammen friskt i minne og ville gjerne toppe tiden jeg fikk der. Så med friskt mot tok jeg høyde for det, og festet et 1:45 bånd på armen... Var vel forberedt på at den ville ryke etter 14-15km, men bestemte meg for å gi jernet så lenge jeg klarte...

Unni hadde som mål å komme inn under 2 timer, noe hun klarte med strålende margin :-) Jeg er så stolt av den jenta der!!! Hun løp forbi meg mellom 17 og 18 km i fint driv. En liten stund tenkte jeg at det var jammen bra at du var der nå, da skal jeg prøve å henge på - og det hadde jo vært utrolig kult å komme sammen i mål. Men det funket ikke for meg i dag. Noen km tidligere gikk jeg på en skikkelig smell, og måtte ty til å gå ved ca 14,5km pga hold...! Og etter det ble det i grunn bare flere nedturer, og tiden deretter... Beina ble stive, jeg ble krafløs og steget borte ;-) gikk i noen korte pauser, men klarte å gjøre noe som lignet på løping helt mot slutten igjen!

 
Her er vi ved ca 17km

Utrolig stilig at Unni hadde dagen i dag :-) Her er hun rett ved målgang!


GRATULERER MED EN SUPER TID PÅ 1:52:41

Selv kom jeg i mål på 1:54:55 i dag - litt skuffa er jeg nok over at jeg ikke kom meg under 1:50, men i dag hadde jeg ikke dagen...! Den var i Drammen for 14 dager siden :-)



Alt i alt var det to meget godt fornøyde jenter som kom i mål :-)


Resten av ettermiddagen ble tilbragt i boblebad med et forfriskende glass + pizza med familene våre - det var gulroten underveis...!

http://connect.garmin.com/activity/117011718







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar